Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Νέος Σχεδιασμός Σήραγγας Υμηττού

Ο νέος σχεδιασμός για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προβλέπει την κατασκευή σήραγγας συνολικού μήκους 8 χλμ. ως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ο νέος οδικός άξονας από την Ηλιούπολη μέσω σήραγγας μήκους περίπου 14 χλμ. θα συνδέεται με την Αττική οδό στο Κορωπί.

Από την Ηλιούπολη στα σύνορα με την Αργυρούπολη θα ξεκινά η σήραγγα του Υμηττού, που με τις εκατέρωθεν προσβάσεις θα ενώσει τα νότια προάστια με την Αττική οδό στο ύψος του Κορωπίου και κατ΄ επέκταση με το αεροδρόμιο. Αυτό σημαίνει ότι καταργείται η μεγάλη σήραγγα που προέβλεπε το προηγούμενο σχέδιο που θα ξεκινούσε από το ύψος του Βύρωνα και θα κατέληγε στο Κορωπί. Η νέα πρόταση ουσιαστικά είναι επαναφορά της σήραγγας που προέβλεπε το παλιό ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας επί Κ. Λαλιώτη

Στα νέα σχέδια καταργείται μεταξύ άλλων η μεσόγεια διαδρομή προς τη Ραφήνα, Μεσογείων (Κορωπί)- Ραφήνα και Κόμβος Μεσογείων (Κορωπί)- Αγία Μαρίνα, καθώς και η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος στο ύψος του Ελληνικού. Ωστόσο θα προχωρήσει ο κλάδος από τον μελλοντικό κόμβο Σακέτα στον Βύρωνα προς την Ούλοφ Πάλμε, στα σύνορα Καισαριανής- Ζωγράφου στο ύψος της πύλης της Πανεπιστημιούπολης. Το τμήμα αυτό προβλεπόταν και στο προηγούμενο σχέδιο και θα είναι σχεδόν στο σύνολό του υπόγειο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περικοπές έγιναν για λόγους οικονομίας και προστασίας του περιβάλλοντος και ο προϋπολογισμός του έργου μειώνεται από τα 1,8 δισ. ευρώ που ήταν αρχικά σε περίπου 800 εκατ. ευρώ. Ετσι, εξοικονομούνται χρήματα από τις λιγότερες απαλλοτριώσεις που θα έφθαναν τα 600 εκατ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτόν στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι θα αποφευχθούν και οι δικαστικές εμπλοκές με προσφυγές φορέων και κατοίκων που εξαρχής δήλωσαν την αντίθεσή τους για συγκεκριμένα τμήματα των επεκτάσεων.

Με τους δρόμους που θα γίνουν θα είναι ευκολότερη η πρόσβαση των κατοίκων των νότιων περιοχών του Λεκανοπεδίου στο αεροδρόμιο, καθώς η Βάρης- Κορωπίου είναι ιδιαίτερα επιβαρημένη. Το έργο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2011 ώστε στις αρχές του 2012 να έχει εγκατασταθεί η κατασκευάστρια εταιρεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: